Kamarádské prostředí, otevřenost a pohoda nás pohltily hned, jak jsme do školy vstoupily. A to jak ze strany dospělých tak ze strany dětí. Podobně příjemné prostředí, které přesně odpovídá tomu, co děti i průvodci pro svou práci potřebují. Začátek výuky proběhl ani nevíme jak, všichni se jednoduše pustili do své práce. Někteří s nadšením, někteří laxně, každý po svém. Atmosféra pohody a bezpečí, ptát se na cokoliv, experimentovat, dělat chyby (prostě učit se), pořád trvá. Ať už jde o hodiny matematiky, češtiny nebo angličtiny, děti mají na výběr z více aktivit, prostor jít vlastním tempem. A průvodce, kteří jsou nápomocní každému, kdo o pomoc stojí. Skvělé jsou hodiny Science, kde si děti vyberou z aktuální nabídky možných činností a jdou si na ní s vybraným průvodcem pracovat. Výhoda je, že děti jsou už v malé skupince a pro danou věc motivované. A výsledek? Děti se předbíhají v nápadech, jsou ochotné jít do hloubky věci, dotáhnout ji do konce a navrhují další a další činnosti, které chtějí zkusit. Během hodiny angličtiny nás zaujalo, že i poměrně malé děti (třeťáci) byly schopny pracovat samostatně v malých skupinkách.
Denisa, Magda a Lucka (dříve ZŠ Livingstone, Praha)